Website vs Pagina in Social Media! Care este cea mai buna alegere pentru afacerea ta ?

Diverse     |     1074


Website De cand au aparut platformele de social media toata lumea se intreaba care este cea mai buna alegere pentru o afacere: un website sau o pagina in social media ?

Poate o pagina in social media sa inlocuiasca un site web?
De ce unii antreprenori cred asta?
Care dintre ele va genera cele mai multe avantaje?
Care varianta ofera cea mai mare rentabilitate a investitiei si te ajuta sa iti dezvolti afacerea mai repede ?

Noi vom incerca in randurile urmatoare sa iti raspundem la aceste intrebari si sa scoatem in evidenta avantajele si dezavantajele fiecareia in parte. Ideea de baza este, ca din punct de vedere al unei strategii de afaceri, nici una din variante nu trebuie neglijata. Acest subiect este foarte amplu si multe de luat in calcul, dar noi am incercat sa sintetizam totul aici si sa te ajutam sa vezi care din ele este efectiv cea mai buna solutie care sa te ajute pe tine si afacerea ta. Speram ca prin intermediul nostru sa iei cea mai buna decizie!

Poate o pagina in social media sa inlocuiasca un site web ?

Raspunsul este NU. Orice afacere poate sa aiba o pagina de socializare functionala si atractiva, dar nu trebuie sa renunte niciodata la ideea sa aiba un website. De ce spunem asta? Pentru ca iti vom detalia motivele pe care ne bazam raspunsul facand o comparatie intre cele doua si astfel raspunzand totodata la toate intrebarile de mai sus, iar daca te intereseaza ce costuri implica un site citeste aici.

Clientii tai nu sunt prezenti doar pe retelele de socializare, ei trebuie sa te poata gasi oriunde in mediul online.

In ziua de azi, aproape 90% dintre oameni folosesc internetul prin motoare de cautare (Google, Bing, MSN etc) pentru a gasi o afacere locala in functie de ce necesitati au la momentul respectiv. Iar 91,5% dintre utilizatori dau click doar pe prima pagina a rezultatelor de la cautare. De aceea trebuie sa existi online si sa ai un website. Daca il optimizezi, poti ajunge in primele pagini la o astfel de cautare, cautare care iti poate aduce doar oportunitati imense, clienti noi sau colaboratori. Optimizarea se face cu ajutorul SEO (Search Engine Optimization), un proces de perfectionare (favorizare) a vizibilitatii website-ului tau in cadrul ordonarii rezultatelor date de motorul de cautare, adica sa ajungi in primele pozitii. Cu ajutorul SEO poti fi propulsat mai sus in lista de rezultate date de un motor de cautare prin folosirea unor strategii pe care ti le prezentam mai jos.

Trebuie sa intelegi ca website-ul tau este casa ta digitala, magazinul in care clientii virtuali pasesc poate pentru prima data. Din acest motiv experienta celui care intra pe site influenteaza SEO. De exemplu, Google analizeaza site-urile din acest punct de vedere; un site pe care utilizatorii il parasesc dupa prima interactiune reprezinta un semnal de alarma, iar Google va trata pozitionarea site-ului ca atare. In concluzie, experienta vizitatorului tau trebuie sa fie placuta, dar mai ales functionala. Daca faci prezentari clare, curate si concentrate spre a indruma vizitatorul spre urmatorul pas din calatoria lui, vei reusi sa mentii vizitatorii interesati pe o perioada mai lunga de timp, iar asta imbunatateste SEO. Crescand traficul calitativ al site-ului (creste numarul vizitatorilor, deci implicit numarul de potentiali clienti), precum si experienta oferita utilizatorilor. Statisticile arata ca peste 53% din tot traficul unui website provine din cautarea produsului/serviciului intr-un motor de cautare, de aceea e bine sa iti inscrii afacerea si in Google.

Un alt pas pentru a imbunatati site-ul tau din punct de vedere SEO este optimizarea imaginilor si a contentului (continut scris al site-ului tau) si a cuvintelor cheie. Motoarele de cautare nu pot vedea imaginile, dar le inregistreaza si le da un sens. Imaginile pot fi un avantaj in SEO atunci cand sunt folosite cum trebuie, deoarece ofera un context mai profund si ajuta in pozitionarea mai sus a site-ului tau cu ajutorul cuvintelor cheie pentru care sunt optimizate. Motivul pentru care imaginile sunt atat de incitante este ca fiintele umane sunt creaturi vizuale, iar 90% din informatiile pe care creierul nostru il proceseaza vin sub forma de imagini.

Acesta este si motivul pentru care oamenii sunt capabili sa proceseze lucrurile vizuale de 60.000 de ori mai repede decat un text. Atunci cand imaginile sunt integrate in postari pe site, in update-uri sociale sau chiar trimise unui prieten printr-un mesaj, totul devine mult mai atractiv. Imaginile pot convinge pe cineva sa inceapa citirea unui material sau sa intre pe site pentru a afla mai multe detalii. De asemenea, site-ul tau sa aiba continut (content) cat mai clar, explicit si pe intelesul oricui pentru ca in baza lui te vei folosi de diverse cuvinte sau expresii-cheie relevante specificului afacerii tale. Astfel, cercetarea cuvintelor cheie reprezinta piatra de temelie in SEO. Trebuie sa tintesti cuvintele cheie potrivite pentru a ajunge la audienta dorita. Trebuie sa te axezi pe:

- cuvinte cheie care definesc site-ul tau, specificul afacerii tale
- cuvinte cheie de produs care aprofundeaza mai mult zona de nisa si care caracterizeaza "marfa" pe care site-ul tau o ofera
- cuvinte-cheie GEO Targeting care sunt despre locatie si il ajuta pe Google sau alte motoare de cautare sa identifice locatia afacerii tale, care poate fi distribuita apoi utilizatorilor in functie de zona unde au fost ei de exemplu in ultimele 24 de ore. La fel se intampla si folosind strategia nationala SEO pentru ca publicul tau sa fie directionat la nivel national
- sa ai HTTPS (HyperText Transfer Protocol/Secure) - pentru ca motoarele de cautare considera ca este foarte importanta securitatea userilor. URL-urile HTTPS ofera o experienta mult mai sigura pentru vizitatorii site-ului in comparatie cu HTTP. Google chiar a dezvoltat un semnal de ranking pentru HTTPS in algoritmii lui.

Retelele de social media schimba constant interfata si politicile de utilizare

Creatorii de aplicatii social media au anumite scopuri in minte atunci cand le creeaza. Periodic acestia analizeaza feedback-ul si comportamentul utilizatorilor pentru a sti ce trebuie revizuit, iar aceste revizuiri se intampla in mod constant si ti-ar putea afecta afacerea in mai multe moduri. Daca faci parte dintre companiile care se bazeaza pe social media pentru a genera vanzari, atunci aceste schimbari ar putea deveni o problema majora pentru afacerea ta. De exemplu, daca te afli in aceasta categorie si obisnuiesti sa postezi videoclipuri in story-ul tau (povestea ta) de pe Instagram/Facebook si reusesti ca "reclama" ta sa ajunga si la alti potentiali clienti generand comenzi sau pur si simpli postezi o noutate adusa afacerii tale, un produs nou etc, ce faci in momentul in care dintr-o data Instagram/Facebook inlocuieste functia de story cu altceva? Clar vei pierde o multime de clienti doar datorita acestei schimbari. Dar daca ai un site, atunci ai posibilitatea de a posta videoclipuri cu testimonialele clientilor sau orice noutate si va fi mereu disponibil, spre deosebire de platformele de social media unde story-ul dispare dupa 24 de ore!

Social media nu poate consolida increderea clientilor tai.

Un element esential in supravietuirea ta ca afacere o reprezinta increderea consumatorilor tai. Da este adevarat ca cu ajutorul unei pagini de social media te conectezi mai usor cu publicul, dar aceasta chestiune se poate rezolva si intr-un site prin instalarea unui chat live (tawk.to, LiveChat, LiveAgent etc) si astfel te conectezi cu publicul la fel de usor.

Marele dezavantaj este ca retelele de social media nu au legi sau restrictii clare privind drepturile de autor in ceea ce priveste utilizarea unui nume. Si atunci cum te deosebesti de firma concurenta? Intr-adevar elementele de branding, precum logo-ul sau descrierea companiei, te pot ajuta sa iti promovezi mai bine produsele, dar gandeste-te ca exista multe pagini similare, cu aceleasi informatii sau tipuri de produse! O alta mare problema este ca paginile de social media sunt destul de usor de piratat, iar tu nu ai posibilitatea de a controla acest lucru! Cum ar fi daca o parte dintre clientii tai ar interactiona din greseala cu un cont fals si ar fi pacaliti sa trimita bani pentru cumpararea unor produse sau devin victimele hackerilor? Credibilitatea afacerii tale va fi grav afectata pe termen lung, nimeni nu va mai avea incredere in tine! Dar cu un website cu logo, nume de domeniu (care este achizitionat pe numele tau), certificat SSL si pachet de gazduire cu protectie inclusa, este foarte usor sa pui la dispozitia clientilor tai continut de calitate care descrie afacerea si produsele/serviciile tale si sa le oferi siguranta.

Retelele de social media iti ofera mai putin control !

Pe langa problema amintita mai sus referitor la siguranta contului, retelele de social media mai au si alte minusuri:
- o limitare majora si respectarea politicilor acestor retele cand vrei sa faci pomovarea unui produs sau o unei oferte pentru ca iti pot bloca pagina companiei daca considera ca ai facut ceva gresit, pe cand intr-un website poti sa iti promovezi reducerile oricand vrei pe prima pagina, sa acorzi bonusuri sau produse cadou doar prin abonarea la newsletter sau inregistrarea clientului pe site si lista poate continua
- pe platformele de socializare nu poti tine evidenta vanzarilor, iar clientii nu-si pot urmari comenzile, dar un site web iti permite sa te ocupi integral de procesul de marketing online.

Publicitatea se plateste pe platformele de socializare

Chiar daca deschiderea unui cont sau pagina pe retelele de socializare se face gratuit, in momentul in care doresti sa iesi in evidenta si sa fi scos in evidenta ajungi la partea de promovare, iar promovarea costa. Desi, de obicei, poate fi adaptata in functie de buget, trebuie totusi sa platesti o anumita suma lunar, dar nu iti garanteaza nimeni ca vei ajunge la un potential client doar ca ti-a vazut pagina in timp ce navigheaza pe platforma. Dar, cum aminteam mai sus, pe website-ul tau optimizat SEO poti face oricand si la orice ora promotii sau reduceri si nu te costa nimic, iar abia ulterior sa promovezi promotia activa si pe platformele de social media.
Retelele de social media nu permit folosirea Google Analytics

Google Analytics iti permite sa urmaresti cum se comporta site-ul tau si iti arata date clare despre numarul de vizitatori, sursele de trafic etc. De asemenea, ofera o perspectiva asupra comportamentului consumatorului, locatiile de pe internet din care ajung pe site-ul tau, cuvintele cheie pe care le utilizeaza, tipurile de dispozitive pe care le folosesc pentru a efectua cautari si ce fac cu rezultatele cautarii. Scopul instrumentelor de analiza este de a cunoaste performanta website-ului si de a afla ce fac utilizatorii atunci cand sunt pe site-ul tau, ce au nevoie, ce cauta, lucruri ce te ajuta sa iti imbunatatesti in permanenta partea de SEO, dar si despre ce tendinta exista in cautari si astfel sa te conformezi cu noutatile cautate. Astfel ajungi sa oferi doar produse si servicii de top, in timp ce nici o retea de social media nu iti ofera astfel de perspective.

Concluzia noastra inca de la inceputul acestui articol a fost o pagina in social media NU POATE sa inlocuiasca un site web, dar nici viceversa. Amandoua au o importanta deosebita in ceea ce priveste afacerea ta, iar cel mai bine e sa ai un website si sa iti promovezi periodic serviciile si pe retelele de socializare sau sa iti conectezi paginile de socializare la website, deci sa le ai pe amandoua interconectate. Noi te putem sprijini in a lua decizia corecta atat in crearea unui website potrivit domeniului afacerii tale (vezi site-urile create de noi sa-ti faci o idee), cat ne putem ocupa si de optimizarea lui. Tot ce trebuie sa faci este sa ne contactezi.


Noi, HZONE avem experienta de peste 10 ani in domeniu si oferim servicii de creare site de prezentare, magazine online, SEO, Oprimizare, Inscriere in Google si nu numai.

Ai nevoie de oferta ? Informatii ? Suna acum, nu te costa nimic !
0371 781 780
Sau poti sa ne scri.


Bafta la clienti si la vanzari!


Articolul a fost util ?